
Finanční poradenství se obecně netěší mezi lidmi příliš velké oblibě. Důvody jsou většinou oprávněné. Špatná zkušenost klientů s poradci vyplývá zejména z kontaktu s nezkušenými či příliš motivovanými jedinci. Přesto je dobré mít na cestě životem po boku finančního konzultanta.
1/ Slouží jako štít před dalšími, mnohdy vtíravými telefonáty. Přitom nebrání klientům v kontaktu s jinými kolegy. Naopak mnohdy je konzultant vyzývá, aby se sešli. Samozřejmě s tím, že přiznají, že svého konzultanta již mají, ale rádi si vyslechnou nabídku. Tu pak se svým konzultantem projednají.
2/ V ČR bylo finanční poradenství od Sametové revoluce založeno na platbě poradce ze strany finanční instituce, nikoli ze strany klienta. Finanční produkty lidé v dnešní době potřebují, nechtějí-li zbytečně tratit. Ať už klient pro jejich koupi zvolil jakoukoli distribuční cestu, vždy zaplatil cenu finančního produktu, která zahrnovala i náklady na provizi zprostředkovatele.
3/ Při výběru produktů můžete v dnešní uspěchané době využít internet, projít si pojistné podmínky desítek pojišťoven, srovnat si nabízené úrokové sazby, poplatky hypoték a úvěrů, provádět důkladnou analýzu investičních příležitostí. Nebo si můžete nechat připravit návrh řešení konzultantem, který financemi žije od roku 1999. Disponuji analytickým zázemím, které připravuje všechny podklady. Mám lepší přístup k informacím a především s nimi pracuji na denní bázi.
4/ Finanční konzultant dokáže ušetřit náklady nejrůznějšími způsoby. Vyhledání vhodnějších řešení je pouze jedním z nich. Tím, že zkušený konzultant úzce spolupracuje s finančními institucemi, kterým “vodí” klienty, má velmi často schopnost vyjednat mnohem lepší podmínky, než jaké by klient dokázal získat sám. V tomto ohledu využívám servisní podpory “jedničky” a “dvojky” na českém trhu. I v tomto oboru jsou klíčové osobní vazby a známosti.
5/ Finanční instituce neřeší poradenství vůbec. Mají jen své “jednobarevné” produkty a tvrdě stanovené obchodní plány. Pokud pobočka nesplňuje limit prodeje určitého produktu a nechtějí-li její zaměstnanci přijít o prémie, zahájí hon na klienty se snahou produkt udat. Komukoli. Nepotřebuje ho? Nevadí, hlavně když koupí. A teď ruku na srdce – je Vám to povědomé? Kde to bylo naposledy. V pojišťovně? Na přepážce banky? Na přepážce pošty, když jste šli platit složenku či poslat dopis? Koupíte si los, nebo raději půjdete cestou jistoty?
Comments