top of page

5 důvodů, proč je na cestě životem potřeba finanční konzultant

Obrázek autora: Marek RysMarek Rys

Konzultace

Finanční poradenství se obecně netěší mezi lidmi příliš velké oblibě. Důvody jsou většinou oprávněné. Špatná zkušenost klientů s poradci vyplývá zejména z kontaktu s nezkušenými či příliš motivovanými jedinci. Přesto je dobré mít na cestě životem po boku finančního konzultanta.


1/ Slouží jako štít před dalšími, mnohdy vtíravými telefonáty. Přitom nebrání klientům v kontaktu s jinými kolegy. Naopak mnohdy je konzultant vyzývá, aby se sešli. Samozřejmě s tím, že přiznají, že svého konzultanta již mají, ale rádi si vyslechnou nabídku. Tu pak se svým konzultantem projednají.


2/ V ČR bylo finanční poradenství od Sametové revoluce založeno na platbě poradce ze strany finanční instituce, nikoli ze strany klienta. Finanční produkty lidé v dnešní době potřebují, nechtějí-li zbytečně tratit. Ať už klient pro jejich koupi zvolil jakoukoli distribuční cestu, vždy zaplatil cenu finančního produktu, která zahrnovala i náklady na provizi zprostředkovatele.


3/ Při výběru produktů můžete v dnešní uspěchané době využít internet, projít si pojistné podmínky desítek pojišťoven, srovnat si nabízené úrokové sazby, poplatky hypoték a úvěrů, provádět důkladnou analýzu investičních příležitostí. Nebo si můžete nechat připravit návrh řešení konzultantem, který financemi žije od roku 1999. Disponuji analytickým zázemím, které připravuje všechny podklady. Mám lepší přístup k informacím a především s nimi pracuji na denní bázi.


4/ Finanční konzultant dokáže ušetřit náklady nejrůznějšími způsoby. Vyhledání vhodnějších řešení je pouze jedním z nich. Tím, že zkušený konzultant úzce spolupracuje s finančními institucemi, kterým “vodí” klienty, má velmi často schopnost vyjednat mnohem lepší podmínky, než jaké by klient dokázal získat sám. V tomto ohledu využívám servisní podpory “jedničky” a “dvojky” na českém trhu. I v tomto oboru jsou klíčové osobní vazby a známosti.


5/ Finanční instituce neřeší poradenství vůbec. Mají jen své “jednobarevné” produkty a tvrdě stanovené obchodní plány. Pokud pobočka nesplňuje limit prodeje určitého produktu a nechtějí-li její zaměstnanci přijít o prémie, zahájí hon na klienty se snahou produkt udat. Komukoli. Nepotřebuje ho? Nevadí, hlavně když koupí. A teď ruku na srdce – je Vám to povědomé? Kde to bylo naposledy. V pojišťovně? Na přepážce banky? Na přepážce pošty, když jste šli platit složenku či poslat dopis? Koupíte si los, nebo raději půjdete cestou jistoty?



 

Pod křídly Financial Evangelist s.r.o. poskytujeme služby placeného poradenství, kdy naši klienti využívají servisu podle předem domluvených pravidel. Na úvodní schůzce vybíráme formu spolupráce, která bude vyhovovat oběma stranám. V České republice je honorářové poradenství zpravidla poskytováno na bázi pravidelného poplatku z objemu aktiv, o která se konzultant stará. Finanční poradenství bez investičního poradenství a investičních služeb totiž není kompletní. Honorář konzultanta je tak postaven jako poplatek nad investičním portfoliem klienta.

Další formě odměňování konzultanta za jeho služby se říká servisní poradenství. Jedná se o měsíční poplatek v řádu stokorun za konkrétní služby, které klientovi poskytuje průběžně, i za "drobnosti", se kterými se na něj může obracet. Na první výroční schůzce vždy vyhodnotíme dosavadní spolupráci a klient se sám rozhodne, zda mu naše služba přináší přidanou hodnotu, nebo se vrátí do režimu “poradenství zdarma” a bude hledat řešení svých potřeb jinde na trhu. Získaný honorář podle dosavadních zkušeností extrémním způsobem stabilizuje vztah s klientem.









5 zobrazení0 komentářů

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Commenting has been turned off.
bottom of page